Google translate to English:
Hello, tell me please, can I somehow connect the drivers for my old GeForce FX 5200 video card?
When I launch batocera, white squares appear in the main menu instead of pictures.
batocera runs fast, games run correctly.
But when I enable nvidia drivers (uncommented line "nvidia-driver = true"), the menu is displayed correctly, but strong brakes appear, both in the menu and in games.
Also when using drivers from nvidia, it is impossible to change the screen resolution (I am changing through the .xinit file).
As I understand it is a problem in the drivers. From the official site I downloaded the driver I need in the format *.run.
Can I somehow connect my driver to batocera, and if not, how can I solve my problem?
Sorry for the trouble, thanks in advance.
PC configuration:
Intel Pentium 4, 1600 MHz
Gigabyte GA-8IDX3
SDRAM: 384 MB
nVIDIA GeForce FX 5200; VRAM: 64 MB
Traducteur Google vers le français:
Bonjour, dites-moi s'il vous plaît, puis-je en quelque sorte connecter les pilotes de mon ancienne carte vidéo GeForce FX 5200?
Lorsque je lance batocera, des carrés blancs apparaissent dans le menu principal à la place des images.
batocera court vite, les jeux fonctionnent correctement.
Lorsque vous activez les pilotes nvidia (ligne non commentée
nvidia-driver = true
), le menu est correctement affiché, mais des freins puissants apparaissent, tant dans le menu que dans les jeux.
De même, lors de l'utilisation de pilotes de nvidia, il est impossible de modifier la résolution de l'écran (je modifie le fichier .xinit).
Si je comprends bien c'est un problème dans les pilotes. Sur le site officiel, j'ai téléchargé le pilote dont j'ai besoin au format * .run.
Puis-je connecter mon pilote à batocera, et si non, comment puis-je résoudre mon problème?
Désolé pour le problème, merci d'avance.
Configuration du PC:
Intel Pentium 4, 1600 MHz
Gigaoctet GA-8IDX3
SDRAM: 384 Mo
NVIDIA GeForce FX 5200; VRAM: 64 Mo